Si të Eksportosh
Home » NMVM & Eksporte » Eksporte » Si të Eksportosh
Në mënyrë të përmbledhur, më poshtë do të gjeni informacionin dhe dokumentacionin që duhet të plotësohet nga një subjekt gjatë eksportit të mallrave në Republikën e Shqipërisë.
Procedurat e eksportit kryhen në bazë të Kodit Doganor të Republikës së Shqipërisë, sipas neneve 181-182.
Palët e përfshira, në procedurat doganore të eksportit, janë organet doganore dhe agjentët doganorë.
Sipas grup-mallrave për t’u eksportuar, palë mund të jenë edhe organet sanitare e fitosanitare, veterinare dhe organet shtetërore të kontrollit të eksporteve.
Për më shumë kliko: Link
Certifikimi është një ndër proceset më të rëndësishme që lidhet me cilësinë, sigurinë, aksesin në tregje, besueshmërinë dhe garancinë për konsumatorin. Bizneset shqiptare ende vazhdojnë të hasin barriera për tregtimin e produkteve të tyre dhe në shumicën e rasteve, shkak është moszotërimi i certifikatave të nevojshme që garantojnë standarde.
Agjencia Shqiptare e Zhvillimit të Investimeve (AIDA), bazuar në objektivat e saj për të ofruar shërbime për mbështetjen e ndërmarrjeve mikro të vogla dhe të mesme me qëllim rritjen e konkurrueshmërisë dhe nxitjen e eksporteve, harton këtë botim mbi rëndësinë e certifikimeve dhe llojeve të tyre.
Ky botim do t’ju shërbejë NMVM-ve shqiptare për orientim dhe informim mbi standardet e kërkuara dhe të pranuara nga Bashkimi Evropian, me qëllim aksesin e tyre në tregjet evropiane me produktet “Made in Albania”.
Për më tepër shfletoni broshurën në linkun e mëposhtëm: Ndërkombëtarizimi i NVM-ve shqiptare (Certifikimet)
Eksportues - Personi me emrin ose për llogari të të cilit bëhet deklarata e eksportit dhe, i cili është pronar i mallrave që do të eksportohen.
Eksporti - Eksporti nga Republika e Shqipërisë është i lirë, pa ndonjë masë tjetër kufizuese, pa kuota, pa ndalime apo kufizime të tjera tarifore dhe jotarifore. Mbi eksportet shqiptare nuk zbatohet asnjë lloj takse eksporti.
Tarifa është zero (0)% për eksportin e mallrave nga territori i Republikës së Shqipërisë, furnizimin e shërbimeve nga persona rezidentë shqiptarë, jashtë territorit shqiptar, (eksporti i shërbimeve) dhe transportin ndërkombëtar të mallrave dhe pasagjerëve.
TVSH zbatohet në masën zero (0) për qind, për mallra që eksportohen nga territori i Republikës së Shqipërisë.
Për subjektet që eksportojnë, tarifa zero (0) % ka përparësi pasi ato kanë të drejtë të rimbursohen për TVSH-në e paguar gjatë blerjes së materialeve dhe lëndës së parë, për produktet që eksportojnë.
Si shembull, në qoftë se një subjekt i caktuar, me seli në Tiranë, do të realizojë një eksport nga territori i Shqipërisë, duhet të paraqitet në degën doganore kompetente për territorin ku është vendosur personi d.m.th., ku ka selinë ky subjekt.
Dokumentet e prezantuara duhet të paraqiten në një agjenci doganore të licencuar (që ndodhen pranë zyrave doganore), ku edhe përgatitet deklarata doganore për eksport.
Hapi i parë:Plotësimi i deklaratës për eksport
Fillimisht, dokumenti që duhet të plotësohet në zyrën doganore është deklarata e eksportit, e cila depozitohet në doganën e rajonit, ku është vendosur eksportuesi ose mallrat janë paketuar apo ngarkuar për eksport. Kjo deklaratë bëhet ose përpilohet në bazë të Dokumentit Administrativ të vetëm, duke përdorur tre kopjet e formularit përkatës që i disponon çdo zyrë doganore.
Hapi i dytë: Paraqitja në zyrën e daljes
Kopja e tretë e formularit përkatës, që i kthehet personit të interesuar së bashku me mallrat për eksport, duhet të paraqitet në zyrën e daljes, e cila bën verifikimet e duhura për t’u bindur që mallrat që iu paraqiten atyre përputhen me ato të deklaruara, e më pas ato mbikëqyrin daljen nga territori doganor i Republikës së Shqipërisë.
Hapi i tretë:Konfirmimi në zyrën e daljes për realizimin e eksportit
Zyra e daljes konfirmon daljen e mallrave, nëpërmjet shënimit në faqen e pasme të kopjes së tretë dhe ja jep këtë kopje, personit i cili e paraqiti. Kjo kopje konfirmon që mallrat e deklaruara për eksport janë eksportuar realisht nga territori doganor i Republikës së Shqipërisë.
“Zyrë doganore e daljes”, do të thotë se në rastin e mallrave të eksportuara në rrugë hekurudhore, postare, ajrore ose detare, zyra doganore kompetente për vendin ku mallrat merren përsipër, sipas një kontrate të vetme transporti për transportim në një vend tjetër, përkatësisht nga shoqëritë hekurudhore, nga autoritetet postare, nga shoqëritë ajrore ose nga shoqëritë e spedicionit.
Pas paraqitjes së deklaratës doganore për eksport, së bashku me dokumentet e tjera ndiqet procedura që përmendëm më lart.
Lista e dokumenteve të nevojshme për eksport që dorëzohen pranë organeve doganore jepet, si më poshtë:
- Deklarata e eksportit (DAV- export)
- Fatura e blerjes së mallit
- Dokumenti i transportit të mallit
- Listë ngarkesa apo manifesti i mallit
- Certifikata e origjinës
- Certifikata Euro 1
- Certifikata veterinare dhe fitosanitare (për produktet bujqësore)
Sot, në tregtinë ndërkombëtare një rëndësi të veçantë për eksportuesin ka përpilimi i ofertës së mallrave që do të eksportojë në tregun e huaj.
Pikësëpari, përpara se të përgatisni një ofertë, ju duhet të informoheni për sa më poshtë:
- Nëse ka kufizime ose ndalime për importin e produktit tuaj në vendin ku doni të eksportoni. Gjithashtu, kërkesa të tjera specifike të vendit importues mund të jenë edhe lejet apo licencat.
- Rregulla të tjera teknike për mbrojtjen e konsumatorit apo standarde teknike të shoqëruara me certifikata të lëshuara nga institucione të autorizuara apo të legalizuara nga konsullata të vendit importues.
- Taksa dhe tatime. Si rregull, blerësi dhe shitësi paguajnë taksat dhe tatimet në vendet e tyre përkatëse. Por, sigurisht palët mund të bien dakord edhe ndryshe në kontratë. P.sh.: ata mund të bien dakord që shitësi të paguajë detyrimet doganore dhe TVSH-në në vendin importues. Në këtë rast, ka një procedurë, p.sh., disa vende kërkojnë që kompania që do të paguajë TVSH-në, të jetë një kompani e regjistruar në këtë vend. Zgjidhja mund të jetë edhe duke përdorur një zyrë përfaqësuese taksash në vendin importues.
Për informacion mbi tarifat doganore dhe TVSH-në në vendet e BE-së dhe rajonit, konsultoni faqen:Link
Ofertat mund të jenë:
- Ofertë direkte – oferta i drejtohet direkt blerësit me të dhëna të sakta për cilësinë dhe sasinë.
- Ofertë pjesore – ofertë vetëm për një pjesë të mallrave që ka kërkuar blerësi.
- Ofertë me sasi të papërcaktuar – oferta mbulon një sasi të papërcaktuar të sasisë së mallit.
- Ofertë tenderi – bazuar mbi një kërkesë tenderi.
Disa nga elementët më të rëndësishëm të ofertës janë, si më poshtë:
- Produkti: emri, përmasat, pesha, vëllimi, kodi doganor (HS), materiali, ngjyra, etj., si edhe sasia (në rast se e keni të kufizuar)
- Çmimi: çmimi për njësi, monedha, skonto, rabatet sasiore, sasia minimale për porosi me çmimin e deklaruar.
- Koha e lëvrimit: të jetë sipas kërkesës së blerësit ose sipas sugjerimit tuaj (duke llogaritur në të edhe kohën, që ju nevojitet për të marrë leje/licenca të mundshme në atë vend).
- Termat e lëvrimit: Incoterm-a që ju deklaroni, lidhet direkt me çmimin e ofruar (shih Incoterm-at).
- Termat e pagesës: koha, vendi dhe metoda e pagesës.
Pasi dërgohet oferta, eksportuesi duhet të interesohet nëse oferta i ka mbërritur blerësit të mundshëm, si edhe të përpiqet të kuptojë reagimin e tij dhe nëse ka ndërmend të bëjë një porosi.
Nëse oferta pranohet, është sjellje etike në biznes të dërgohet një konfirmim pranimi të porosisë nga klienti. Në këtë rast, duhet të krahasohet nëse porosia e dhënë është identike me ofertën e bërë. Nëse nuk janë, atëherë do të thotë që kemi të bëjmë me një kundra-ofertë për të cilën duhet të ketë një reagim të menjëhershëm (duke e pranuar ose refuzuar).
Për informacion më të detajuar referohuni, website: Link
Të dhëna mbi Import/Eksport
Tetor 2024
Në muajin Tetor 2024, eksportet e mallrave arritën vlerën 31 mld lekë, duke u ulur me -15,2 %, në krahasim me të njëjtën periudhë të një viti më parë dhe duke u rritur me 0,9 %, në krahasim me Shtator 2024.
Importet e mallrave arritën vlerën 77 mld lekë, duke u ulur me -1,5 %, në krahasim me një vit më parë dhe duke u rritur me 8,3 %, në krahasim me Shtator 2024.
Defiçiti tregtar i këtij muaji është 46 mld lekë, duke u rritur me 10,6 %, krahasuar me Tetor 2023 dhe duke u rritur me 13,9 %, në krahasim me Shtator 2024.
Janar-Tetor 2024
Në periudhën janar-tetor 2024, eksportet e mallrave arritën vlerën 317 mld lekë, duke u ulur me -14,3 %, krahasuar me një vit më parë.
Importet e mallrave arritën vlerën 743 mld lekë, duke u rritur me 2,0 %, krahasuar me një vit më parë.
Deficiti tregtar arriti vlerën 426 mld lekë, duke u rritur me 18,8 %, krahasuar me të njëjtën periudhë të 2023.
Viti 2023
Gjatë vitit 2023, eksportet e mallrave arritën vlerën 440 mld lekë, duke u ulur me -9,5 %, krahasuar me një vit më pare.
Ndërsa importet e mallrave arritën vlerën 873 mld lekë, duke u ulur me -8,2 %, krahasuar me një vit më parë.
Deficiti tregtar arriti vlerën 432 mld lekë, duke u ulur me -6,7 %, krahasuar me vitin 2022.
Burimi: Instat
Tetor 2024
Gjatë muajit Tetor 2024, në uljen e eksporteve prej -15,2 %, negativisht kanë ndikuar grupet:
- “Materiale ndërtimi dhe metale” me -8,2 pikë përqindje
- “Tekstile dhe këpucë” me -3,5 pikë përqindje
- “Minerale, lëndë djegëse, energji elektrike” me -2,9 pikë përqindje.
Janar-Tetor 2024
Gjatë këtij dhjetëmujori, eksportet janë ulur me -14,3 %, krahasuar me një vit më parë.
Grupet që kanë ndikuar në uljen vjetore të eksporteve, janë:
- “Minerale, lëndë djegëse, energji elektrike” me -5,6 pikë përqindje
- “Tekstile dhe këpucë” me -5,0 pikë përqindje
- “Materiale ndërtimi dhe metale” me -2,2 pikë përqindje.
Viti 2023
Gjatë vitit 2023, eksportet janë ulur me -9,5 %, krahasuar me një vit më parë.
Grupet që kanë ndikuar negativisht në uljen vjetore të eksporteve, janë:
- “Materiale ndërtimi dhe metale” me -4,5 pikë përqindje
- “Minerale, lëndë djegëse, energji elektrike” me -2,8 pikë përqindje
- “Tekstile dhe këpucë” me -1,8 pikë përqindje.
Krahas rënies vjetore të eksporteve, ka pasur dhe grupe që janë rritur. Kështu pozitivisht ka ndikuar grupi:
- “Ushqime, pije, duhan” me +0,8 pikë përqindje.
Burimi: Instat
Tetor 2024
Gjatë muajit Tetor 2024, në uljen e importeve prej -1,5 %, krahasuar me Tetor 2023, kanë ndikuar negativisht grupet:
- “Materiale ndërtimi dhe metale” me -3,3 pikë përqindje
- “Minerale, lëndë djegëse, energji elektrike” me - 1,0 pikë përqindje
- “Tekstile dhe këpucë” me -0,8 pikë përqindje.
Krahas uljes së importeve gjatë këtij muaji, ka pasur dhe grupe që janë rritur. Kështu pozitivisht kanë ndikuar grupet:
- “Makineri, pajisje dhe pjesë këmbimi” me +2,8 pikë përqindje
- “Ushqime, pije, duhan” me +0,7 pikë përqindje.
Janar-Tetor 2024
Gjatë këtij dhjetëmujori, importet janë rritur me 2,0 %, krahasuar me një vit më parë. Grupet që kanë ndikuar pozitivisht në rritjen vjetore të importeve, janë:
- “Makineri, pajisje dhe pjesë këmbimi” me +2,7 pikë përqindje
- “Ushqime, pije, duhan” me +1,2 pikë përqindje.
Krahas rritjes së importeve gjatë kësaj periudhe, ka pasur dhe grupe që janë ulur. Kështu negativisht kanë ndikuar grupet:
- “Minerale, lëndë djegëse, energji elektrike” me -1,2 pikë përqindje
- “Tekstile dhe këpucë” me -0,9 pikë përqindje
- “Lëkurë dhe artikujt prej tyre” me -0,3 pikë përqindje.
Viti 2023
Gjatë vitit 2023, importet janë ulur me -8,2 %, krahasuar me një vit më parë.
Grupet që kanë ndikuar negativisht në uljen vjetore të importeve, janë:
- “Minerale, lëndë djegëse, energji elektrike” me -7,3 pikë përqindje
- “Materiale ndërtimi dhe metale” me -1,5 pikë përqindje
- “Tekstile dhe këpucë” me -0,8 pikë përqindje.
Pavarësisht rënies vjetore të totalit të importeve, ka pasur dhe grupe që kanë njohur rritje. Kështu pozitivisht ka ndikuar grupi:
- “Makineri, pajisje dhe pjesë këmbimi” me +2,7 pikë përqindje.
Burimi: Instat
Tetor 2024
Në muajin Tetor 2024, shkëmbimet tregtare me vendet e BE-së zënë 60,3 %, të gjithë tregtisë.
Në Tetor 2024, eksportet drejt vendeve të BE-së zënë 75,7 % të eksporteve gjithsej dhe importet nga vendet e BE-së zënë 54,1 % të importeve gjithsej.
Partnerët kryesorë tregtarë janë: Italia (29,4 %), Kina (8,6 %), Turqia (8,3 %) dhe Greqia (7,4 %).
Janar-Tetor 2024
Në periudhën Janar-Tetor 2024, shkëmbimet tregtare me vendet e BE-së zënë 57,6 % të gjithë tregtisë.
Në këtë dhjetëmujor, eksportet drejt vendeve të BE-së zënë 71,4 % të eksporteve gjithsej dhe importet nga vendet e BE-së zënë 51,6 % të importeve gjithsej.
Partnerët kryesorë tregtarë janë: Italia (28,0 %), Kina (8,3 %), Turqia (8,1 %) dhe Greqia (7,2 %).
Viti 2023
Në vitin 2023, shkëmbimet tregtare me vendet e BE-së kryesojnë, duke zënë 57,9 % të gjithë tregtisë.
Në periudhën Janar – Dhjetor 2023, eksportet drejt vendeve të BE-së zënë 71,8 % të eksporteve gjithsej dhe importet nga vendet e BE-së zënë 50,9 % të importeve gjithsej.
Partnerët kryesorë tregtarë janë: Italia (29,2 %), Kina (7,9 %), Turqia (6,8 %) dhe Greqia (6,5 %).
Burimi: Instat
Tetor 2024
Në muajin Tetor 2024, vendet me të cilët Shqipëria ka pasur uljen më të madhe të eksporteve, në krahasim me Tetor 2023 janë: Kosova (24,0 %), Italia (13,6 %) dhe Spanja (4,7 %).
Ndërsa vendet me të cilat eksportet kanë pasur rritjen më të madhe, janë: Greqia (12,3 %) dhe Gjermania (11,4 %)
Janar-Tetor 2024
Gjatë këtij dhjetëmujori, vendet me të cilat Shqipëria ka pasur rritjen më të madhe të eksporteve, në krahasim me një vit më parë, janë: SHBA (68,3 %) dhe Kina (16,8 %).
Ndërsa vendet me të cilat eksportet kanë pasur uljen më të madhe, janë: Greqia (20,2 %), Italia (14,2 %) dhe Kosova (8,5 %).
Viti 2023
Gjatë vitit 2023, vendet me të cilat Shqipëria ka patur uljen më të madhe të eksporteve, në krahasim me një vit më parë, janë: Italia (10,2 %), Gjermania (27,7 %) dhe Spanja (19,1 %).
Ndërsa vendet me të cilat eksportet kanë patur rritjen më të madhe, janë: Kosova (8,3 %), Greqia (13,1 %) dhe Kina (2,7 %).
Burimi: Instat
Tetor 2024
Në muajin Tetor 2024, vendet me të cilët Shqipëria ka pasur rritjen më të madhe te importeve, janë: Greqia (28,1 %), Turqia (6,6 %) dhe Kina (2,7 %).
Ndërsa vendet me të cilat importet kanë pasur uljen më të madhe, janë: Maqedonia Veriut (17,6 %) dhe Italia (3,4 %).
Janar-Tetor 2024
Gjatë këtij dhjetëmujori, vendet me të cilët Shqipëria ka pasur rritje më të madhe të importeve, në krahasim me një vit më parë, janë: Greqia (19,9 %), Turqia (16,3 %) dhe Kina (0,2 %).
Ndërsa vendet me të cilat importet kanë pasur uljen më të madhe janë: Maqedonia e Veriut (14,5 %), Italia (3,2 %) dhe Spanja (2,0 %).
Viti 2023
Gjatë vitit 2023, vendet me të cilat Shqipëria ka pasur uljen më të madhe të importeve, në krahasim me një vit më parë, janë: Italia (5,9 %), Turqia (26,2 %), Greqia (23,6 %).
Ndërsa vendet me të cilat importet kanë pasur rritjen më të madhe janë: Kina (21,0 %), Gjermania (5,2 %), SHBA (32,3 %).
Burimi: Instat
Guida për Eksport
Eksporti është një mundësi biznesi, të cilën kompanitë shqiptare mund ta zgjerojnë e ta zhvillojnë më tej.
Në mënyrë të veçantë, kjo është e rëndësishme për Ndërmarrjet Mikro, të Vogla dhe të Mesme, (NMVM-të), të cilat shpesh herë edhe për shkak të mungesës së informacionit, nuk e kanë të lehtë të hyjnë në tregjet e huaja.
Ky udhëzues është hartuar me synimin për të ndihmuar në mënyrë të veçantë eksportuesit e rinj e të papërvojë, për t’u dhënë atyre informacionin e duhur e për t’i përgatitur për eksport.
Si rrjedhojë, ky udhëzues është më tepër i orientuar nga praktika dhe u ofron eksportuesve më shumë informacion për të zgjidhur problemet e tyre të përditshme të eksportit.
Për më tepër shfletoni guidën në linkun e mëposhtëm:
Tregtia Elektronike
Tregtia elektronike përkufizohet si aktivitet i blerjes ose shitjes së produkteve dhe shërbimeve online nëpërmjet internetit.
Tregtia elektronike mbështetet në teknologji të tilla si: tregtia celulare, transferimi elektronik i fondeve, menaxhimi i zinxhirit të furnizimit, marketingut online, përpunimi i transaksioneve online, shkëmbimi elektronik i të dhënave (EDI) dhe komponenti i mbledhjes së të dhënave.
Duke qenë se tregtia elektronike dhe biznesi elektronik janë bërë gjithnjë e më shumë të nevojshëm për strategjinë e biznesit dhe njëkohësisht një katalizator për zhvillimin ekonomik, AIDA synon që nëpërmjet udhëzuesit “Si të nisësh një Biznes e-commerce”, sipërmarrësit në Shqipëri të njihen me tregtinë elektronike si pjesë e rëndësishme e strategjisë së rritjes së biznesit.
Ky udhëzues përfaqëson një dokument orientues për Ndërmarrjet e Vogla dhe të Mesme, (NMVM-të), Start-up, si edhe çdo pale të interesuar në planifikimin, dizajnin dhe zhvillimin e tregtisë elektronike.
Udhëzuesi do të jetë subjekt i përditësimeve periodike për të pasqyruar drejtimet dhe tendencat e reja të tregut.